Blog HotelSystems.pl

← wróć do aktualności
Jak zwiększyć ilość rezerwacji na stronie hotelu?

Wielu hotelarzy zastanawia się co zrobić by w dzisiejszych, naprawdę trudnych czasach dla branży turystycznej zmaksymalizować przychody. Jak zmniejszyć poniesione koszty, przy jednoczesnym wzroście dokonywanych przez Gości rezerwacji bezpośrednich?
 
To właśnie dzięki sprzedaży bezpośredniej na własnej stronie www mamy pełną kontrolę nad ceną, ofertami oraz kosztami. Zewnętrzne OTA są jak najbardziej pomocne, jednak jednocześnie powoli zaczynają przejmować rynek, a ich prowizje są bardzo wysokie. Sprzedaż bezpośrednia nie jest jedynie sposobem na zmniejszenie kosztów, lecz również daje szansę na dodatkowe zwiększenie sprzedaży poprzez cross-selling czy pakiety pobytowe.

Najważniejsza jest przemyślana strategia - istnieją cztery złote reguły, bez których nie ma najmniejszych szans na efektywne zwiększenie sprzedaży bezpośredniej. Na początku zdecydowanie warto ich przestrzegać.
 
Poniżej przedstawiamy Państwu wspomniane reguły, które mają realny wpływ na zwiększenie ilości nowych rezerwacji.

Widoczność w Internecie oraz działania reklamowe

Nawet najładniejsza strona na świecie, najniższe ceny, najbardziej atrakcyjny obiekt nie da absolutnie nic, jeśli gość nie znajdzie strony www z ofertą. Internet oferuje wiele sposobów na zwiększenie swojej widoczności w sieci, dlatego warto zadbać o każdy z nich:

a) SEO
Dostosowanie strony internetowej do wymogów wyszukiwarki Google pozwala zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu kanałowi zyskasz wartościowy ruch i zwiększysz sprzedaż swoich usług.

b) Google Ads
Reklamy w Google ADS wyświetlają się na górze strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu Twoja strona z ofertą będzie zawsze widoczna w pierwszej kolejności. Reklamy w Google ADS są również dobrym rozwiązaniem dla świeżych firm, ponieważ pozwalają na zwiększenie świadomości marki.

c) Social Media
Warto posiadać konta na social mediach, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube, aby kierować potencjalnych gości do własnej strony www. Posiadanie kont w znanych social mediach pozwala również promować własne usługi, informować klientów o bieżących wydarzeniach i promocjach w Twoim obiekcie czy budować bazę lojalnych klientów!

d) Wizytówka w Google
To bezpłatne narzędzie Google, które pozwala zaprezentować podstawowe informacje na temat danego przedsiębiorstwa. W erze Internetu warto ją uzupełnić o wszelkie niezbędne dane, ponieważ wizytówka Google pozwoli Twoim klientom zapoznać się z niezbędnymi informacjami o obiekcie, ale również daje możliwość zdobycia potencjalnych klientów, dzięki pozytywnym opiniom gości.

e) Reklamy w telewizji, czasopismach czy radio
Kiedy posiadamy już dobrze wypozycjonowaną witrynę, konta w social media oraz wizytówkę, warto pójść jeszcze o krok dalej wykorzystując innego rodzaju media, aby zwiększyć rozpoznawalność obiektu.  

Jeśli potrzebujesz zwiększyć swoją widoczność w Internecie oraz ilość wejść na stronę, skontaktuj się z nami na marketing@hotelsystems.pl

Atrakcyjna, intuicyjna i responsywna strona www

Gdy już gość znajdzie Twój obiekt w Internecie i go zainteresuje Twoja oferta, koniecznie zadbaj o własną wizytówkę, jaką jest strona internetowa hotelu. To na jej podstawie Gość decyduje, czy postanowi skorzystać z Twoich usług. Przyjemna graficznie i zaawansowana technologicznie strona jest zdecydowanym priorytetem hotelarzy.

Co powinna posiadać i jaka być strona internetowa każdego obiektu:
- szybka i intuicyjna, aby każda osoba niezależnie od wieku mogła się swobodnie po niej poruszać
- w pełni responsywna oraz dostosowana do urządzeń mobilnych, gdzie ilość wejść sięga nawet 70/80%
- przystosowana pod działania analityczne modułu E-commerce/Google Analytics
- zintegrowana z silnikiem rezerwacji pokoi oraz pakietów i Voucherów
- w pełni zabezpieczona certyfikatem SSL

Posiadając wizualnie atrakcyjną stronę www nie tylko tworzymy wizytówkę obiektu w Internecie, ale również zachęcamy potencjalnych gości do przyjazdu. Bardzo ważne jest, by strona www na siebie zarabiała – strona www to nie koszt a inwestycja.

W HotelSystems tworzymy kompleksowe strony www połączone z silnikiem rezerwacji oraz posiadające wszystkie ważne elementy powyżej przedstawione, dodatkowo oparte na naszym autorskim systemie CMS (jeden panel do zarządzania www oraz systemem).

Zapraszamy do sprawdzenia naszych kilku realizacji na https://www.hotelsystems.pl/zaufali-nam

System rezerwacji pokoi, pakietów, voucherów.

Kiedy już dysponujemy własną stroną internetową obiektu, a gość ją znalazł i ją odwiedził, zainteresowała go oferta, musi następnie mieć możliwość jej zakupu/rezerwacji pobytu.

Czym jest system rezerwacji?

System rezerwacji to system umożliwiający gościom dokonanie rezerwacji pobytu oraz jednocześnie płatności online bezpośrednio na stronie internetowej obiektu. System ten usprawnia i dynamizuje proces rezerwacji – jest to jeden z najważniejszych i najbardziej dochodowych kanałów sprzedaży oraz prezentacji oferty w hotelu.

Przykładowe funkcje systemu rezerwacji:
- Sprzedaż pokoi, pakietów pobytowych oraz voucherów
- Wygodne zarządzanie cenami na kalendarzu
- Automatyka oraz dynamika cenowa ustawiana według reguł (np. weekendy droższe)
- Rabaty procentowe oraz kwotowe (dla np. gości powracających)
- Oferty bezzwrotne (100% zaliczki), standardowe (30% zaliczki), z obiadokolacją
- Natychmiastowe potwierdzenie rezerwacji mailem oraz newsletter
- Sprzedaż usług/produktów dodatkowych do rezerwacji (np. butelka wina, parking)
- Szybka płatność online Blik / Kartą / Przelewem

Wszystkie te funkcje dostępne są w naszym systemie i opisane na https://www.hotelsystems.pl/system-rezerwacji-dla-hoteli

Gwarancja najniższej ceny

Kiedy gość znajdzie obiekt, wejdzie na stronę www, będzie chciał zarezerwować pobyt poprzez system, ostatnim krokiem a zarazem „kropką nad i” jest gwarancja ceny.

Należy zadbać, aby oferty zamieszczone na stronie internetowej obiektu były najkorzystniejsze cenowo. Będzie to element decydujący o wyborze oferty bezpośredniej zamiast dokonania rezerwacji u pośredników (np. Booking.com).

Cena wyższa, a nawet taka sama na stronie www i na Booking.com, nie zachęci gościa wystarczająco, by zrobił rezerwacje bezpośrednią. Cena na stronie musi być zdecydowanie korzystniejsza a w dodatku warto, aby oferta bezpośrednia posiadała pewien bonus – np. darmową kawę czy ulepszenie pokoju.

Jak zwiększyć ilość rezerwacji na stronie hotelu? Podsumowanie

Najważniejszym aspektem przy zwiększaniu ilości rezerwacji na stronie obiektu jest stworzenie realnego i spójnego planu oraz trzymanie się tych czterech złotych zasad.

Zadbanie o odbiór marki w Internecie i sposobów pozycjonowania. Stworzenie atrakcyjnych interesujących ofert dla Gości na stronie www. Intuicyjny i przejrzysty silnik rezerwacji wraz z gwarancją bezpiecznego opłacania rezerwacji pobytów oraz gwarancją najniższej ceny i najbardziej atrakcyjnych ofert.

W każdym z powyżej wymienionych aspektów jesteśmy w stanie Państwu pomóc oraz doradzić.

Zapraszamy do kontaktu!

← wróć do aktualności

Formularz kontaktowy

*
*
*
HOTELOWY SYSTEM SPRZEDAŻY ONLINE