Blog HotelSystems.pl

← wróć do aktualności
Jak zwiększyć sprzedaż usług dodatkowych dzięki narzędziom HotelSystems?

Sprzedaż usług hotelowych przed przyjazdem gościa

O zainteresowanie gościa usługami dodatkowymi warto zadbać od samego początku, czyli  już na etapie dokonywania rezerwacji. Jak zwiększyć sprzedaż usług hotelowych? W przypadku rezerwacji telefonicznej czy mailowej mamy oczywiście taką szansę, wystarczy odpowiednio pokierować rozmową lub korespondencją. W przypadku rezerwacji on-line mamy ograniczone możliwości pokierowania klientem, musimy więc zadbać o to, by sam dostrzegł możliwość skorzystania z dodatkowych usług i opcji. W tym celu specjalnie przygotowaliśmy kolejne etapy, jakie musi przejść klient podczas dokonywania rezerwacji na stronie internetowej hotelu. Pierwszym z nich jest oczywiście wybór terminu, liczby osób i standardu pokoju. Po zatwierdzeniu tego podstawowego wyboru, nasz gość zostanie przeniesiony do etapu w całości składającego się z wyboru opcji dodatkowych. Usługi fakultatywne w hotelu

 

Etap ten obejmuje podsumowanie usług dostępnych w cenie pobytu (np. śniadanie, darmowy parking, bezpłatne WiFi) i wybór dodatkowo płatnych opcji. Ich zakres każdy hotelarz może ustalić samodzielnie. Mogą to być bardzo podstawowe usługi dodatkowe w hotelu, takie jak parking czy dostęp do strefy basenów – jeżeli nie są wliczone w cenę pobytu. Warto na tym etapie zaoferować różne dodatki do pokoju, takie jak bukiet kwiatów, butelka wina czy kosz owoców. To bardzo popularne, ale i sprawdzone pomysły. Dobrym pomysłem jest również pokazanie na tym etapie oferty zabiegów SPA. Ponieważ może być ona bardzo obszerna, zadbaliśmy o możliwość podzielenia usług dodatkowych na kategorie. W ten sposób możemy oddzielić zabiegi od pozostałych usług lub nawet wydzielić osobne zakładki dla różnych rodzajów zabiegów (masaże, zabiegi na ciało, zabiegi na twarz itd.). Dzięki jasnemu podziałowi, gość łatwiej będzie poruszać się po ofercie i będzie mógł szybciej dokonać wyboru. 
 
 
Nie należy jednak przesadzać z ilością zakładek i pokazywać od razu całej oferty. Zbyt duża ilość informacji może być dla klienta przytłaczająca i zniechęcić go do dokończenia procesu rezerwacji. Zamiast tego można zdecydować się na kilka najciekawszych opcji i wykorzystać możliwości zaawansowanego systemu rabatowego. Poszczególne usługi można przypisać do wybranych ofert pobytowych i dla każdej z nich stworzyć odpowiedni rabat, za którego uruchomienie odpowiadać będą ustalone przez nas reguły (np. podanie kodu rabatowego lub odpowiednia ilość dni pobytu). Warto też co jakiś czas zajrzeć do Google Analytics i sprawdzić, jak zachowują się nasi klienci na kolejnych etapach rezerwacji – ilu z nich przechodzi dalej, a ilu opuszcza proces rezerwacji na etapie wyboru opcji dodatkowych. Może to być przydatną wskazówką co do ilości proponowanych przez nas opcji.
 

Sprzedaż usług hotelowych po przyjeździe gościa

Kiedy gość już przybędzie do hotelu, do akcji może wkroczyć personel. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by w nienatarczywy sposób podsunąć klientowi ciekawą propozycję nawet wtedy, gdy akurat nie wchodzi w interakcję z naszą obsługą. Świetnie nadają się do tego ekrany informacyjne zamieszone w holu, recepcji, barze, strefie spa czy dowolnym ogólnodostępnym miejscu (również na zewnątrz hotelu). Z myślą o ich wykorzystaniu stworzyliśmy moduł PromoTV. Pozwala on na zarządzanie dowolną ilością ekranów przy pomocy intuicyjnego panelu CMS. To świetna promocja sprzedaży usług hotelarskich. Wybierając spośród kilku rodzajów prezentacji, możesz przekazać swoim gościom dowolne informacje, w tym informacje o aktualnych promocjach. W zależności od tego co chcesz promować – najnowszy zabieg w SPA, danie dnia, specjalny drink czy promocję happy hours w barze, możesz ustalić harmonogram wyświetlania dla każdego z ekranów. Więcej o module PromoTV dowiesz się klikając TUTAJ.
 
 

Usługi dodatkowe hotelu na urządzeniach mobilnych

Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce na pokazanie oferty specjalnej, niż ekran urządzenia z którego gość korzysta regularnie lub nosi cały czas przy sobie. Wielu gości przywozi ze sobą laptopa lub przynajmniej tablet, na którym w trakcie pobytu korzysta z często darmowego, hotelowego WiFi. To połączenie możemy z łatwością wykorzystać do wyświetlenia przygotowanej przez nas strony startowej, gdzie przedstawimy usługi towarzyszące w hotelu. Możliwość taką zapewnia moduł Hotel WEB. Dzięki niemu, pierwszą stroną jaką zobaczy gość po połączeniu z hotelową siecią, będzie nasza strona powitalna. Może ona zawierać dowolne informacje, jakie akurat chcemy przekazać – od powitania, przez szereg informacji przydatnych w trakcie pobytu, po specjalną ofertę usług dodatkowych. I o ten zestaw informacji należy szczególnie zadbać, bo możemy być pewni, że każdy użytkownik hotelowej sieci będzie widywać tę stronę regularnie. Powinna więc ona dostarczać przydatnych informacji i wymiernych korzyści. Jeżeli nasz gość zaczyna każdy poranek od włączenia laptopa, zadbajmy o to by codziennie dostał nową, atrakcyjną ofertę, a w niej usługi specjalne w hotelu.  
 
 

Usługi dodatkowe w hotelarstwie nie tylko dla gości

Posiadając odpowiednie narzędzia, nie musimy ograniczać sprzedaży usług dodatkowych jedynie gościom hotelowym. Możemy również przygotować specjalną ofertę dla osób spoza hotelu. Nasze narzędzia pozwalają nie tylko na rezerwację pobytów i połączonych z nimi usług, ale też na zakup zupełnie niezależnych opcji. Jedną z możliwości w tym zakresie są usługi dodatkowe w hotelarstwie, jak sprzedaż voucherów. Vouchery kwotowe, vouchery pobytowe lub Day SPA - każdy z nich stanowi świetny pomysł na prezent. Warto więc oferować możliwość kupienia ich on-line na stronie internetowej hotelu. Drugim interesującym rozwiązaniem jest możliwość sprzedaży pojedynczych usług dowolnego rodzaju. Odpowiedni moduł sprzedaży pozwala oferować na swojej stronie np. karnety na basen, wejściówki do strefy spa, masaże, bilety na koncerty czy pojedyncze zabiegi z oferty SPA. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń co do rodzaju sprzedawanych usług – o dostępności każdej z nich decydujemy samodzielnie. Zainteresowane osoby mogą dokonać zakupu w szybki i bezpieczny sposób, przy pomocy intuicyjnego interfejsu i z gwarancją bezpiecznej transakcji. Wykorzystanie możliwości tych modułów, w połączeniu z ciekawą ofertą i przemyślaną promocją, zwłaszcza w okresach, w których obdarowujemy się prezentami, może okazać się strzałem w dziesiątkę.
← wróć do aktualności

Formularz kontaktowy

*
*
*
HOTELOWY SYSTEM SPRZEDAŻY ONLINE