Zbieranie i analiza opinii to kluczowa kwestia dla hotelowego marketingu. Ty też sprawdzasz i czytasz opinie o swoim obiekcie każdego dnia? Są narzędzia, które ułatwią Ci pracę i dostarczą dodatkowych informacji.
Aż 95% podróżujących czyta opinie w internecie zanim wybierze hotel. Osoby podróżujące w celach wypoczynkowych czytają przeciętnie 6-7 opinii na temat rozważanego hotelu. Osoby podróżujące biznesowo czytają ich średnio 5. Tego typu informacji dostarczają nam regularnie portale zbierające opinie i choć liczby mogą różnić się nieco z badania na badanie, wniosek zawsze jest jeden – opinie to obszar, którego nie możemy ignorować. Sprawdzanie ich przez naszych gości to jedno. Zupełnie inną kwestią jest to, w jaki sposób hotelarze sprawdzają i analizują opinie na swój temat. Wcale nie musi to oznaczać codziennej wędrówki po swoich profilach na Trip Advisor, Holiday Check, Booking.com i wszystkich innych kluczowych miejscach.