Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Przed rozpoczęciem korzystania z Naszej strony prosimy Państwa o dokonanie wyboru czy strona może korzystać z plików cookie lub innych technologii, takich jak sygnały nawigacyjne w sieci web, znaczniki pikseli i obiekty Flash („Pliki cookie”).

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

Te pliki cookie są wykorzystywane do wyświetlania reklam, które są bardziej dopasowane do użytkownika. Możemy dzielić się tymi informacjami z reklamodawcami lub wykorzystywać je w celu lepszego zrozumienia zainteresowań użytkownika. Reklamowe pliki cookie mogą być na przykład wykorzystywane do udostępniania danych reklamodawcom, tak aby reklamy, które widzi użytkownik były do niego bardziej dopasowane, aby mógł on udostępniać niektóre strony na portalach społecznościowych lub zamieszczać komentarze na naszej stronie.

Szczegółowa informacja na temat korzystania z plików cookie i związanych z nimi technologii znajduje się pod poniższym linkiem Polityce prywatności.

Email marketing w hotelu - czy warto?

W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy poruszyć temat, który może zainteresować zarówno właścicieli różnego rodzaju obiektów noclegowych (hotele, pensjonaty, domki), jak i osoby odpowiedzialne za marketing w branży hotelarskiej. Mowa oczywiście o email marketingu w hotelu.

W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy poruszyć temat, który może zainteresować zarówno właścicieli różnego rodzaju obiektów noclegowych (hotele, pensjonaty, domki), jak i osoby odpowiedzialne za marketing w branży hotelarskiej. Mowa oczywiście o email marketingu w hotelu. Pytanie brzmi: czy warto inwestować w tę formę komunikacji z gośćmi? Odpowiedź wydaje się raczej oczywista, ponieważ email marketing ma potężny potencjał, z którego opłaca się czerpać. Jednak trzeba wiedzieć, dlaczego i co warto wykorzystać przy email marketingu oraz jak z niego efektywnie korzystać.

Współczesny świat hotelarstwa stawia przed nami wiele wyzwań związanych z dotarciem do potencjalnych gości i utrzymaniem zaufania już istniejących, lojalnych bywalców. W tych jakże dynamicznych czasach, jednym z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji i promocji jest właśnie email marketing.

Jakie korzyści przynosi email marketing dla Twojego hotelu?

Osobisty kontakt z gośćmi

Email marketing daje nam możliwość bezpośredniego i osobistego kontaktu z naszymi gośćmi. Tymi nowymi, jak i tymi, co znają już nasz obiekt i chętnie do niego wracają. Wszelkie wysyłane treści możemy dostosować do ich preferencji i zachowań, co sprawia, że odbiorcy czują się bardziej związani z naszym obiektem.

Wysyłając spersonalizowane powiadomienia/wiadomości o różnego rodzaju specjalnych ofertach (zniżkach, promocjach, nowych pakietach), czy ważnych wydarzeniach (koncerty w okolicy, jarmarki świąteczne, czy nawet otwarcie nowych atrakcji w obiekcie), pokazujemy, że nasza oferta jest dostosowana właśnie do ich potrzeb. Gość dzięki takowym właśnie wiadomościom i stałemu kontaktowi może poczuć się doceniony, czy po prostu poczuje się lepiej, że o nim pamiętamy – oczywiście zwiększa to nie tylko poczucie lojalności, ale również chęć zakupu.

Skuteczność i efektywność

Email marketing jest jednym z najskuteczniejszych (i jednocześnie najszybszych) sposobów dotarcia do naszej grupy docelowej, czyli gości. Badania pokazują, że odpowiednio przygotowane oraz spersonalizowane wiadomości mają zdecydowanie większy współczynnik otwarć i klikalności niż standardowe komunikaty. Dzięki wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości hotel może docierać do swoich gości bezpośrednio, zwracając się do nich imiennie i dostarczając treści dopasowane do ich preferencji. To umożliwia zbudowanie bardziej zaangażowanej i lojalnej bazy klientów.

Dodatkowo dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym, możemy w łatwy sposób śledzić wyniki naszych kampanii i stale je optymalizować, co przekłada się na większą skuteczność działań marketingowych.

Budowanie lojalności

Jak wspominaliśmy wcześniej, regularny kontakt z naszymi gośćmi przez e-mail pozwala nam budować silną więź i lojalność wobec naszego obiektu, czy marki. Dostarczając wartościową i interesującą zawartość, możemy stać się nie tylko miejscem, w którym nasi goście chcą się zatrzymać, ale także miejscem, o którym chcą rozmawiać z innymi i polecać je swoim znajomym.

Gość lojalny jest najlepszym rodzajem gościa, jaki może być w hotelarstwie. Osoba taka wiążę się z obiektem/marką chętnie zakupując pobyty w tym obiekcie, często nawet nie sprawdzając cen konkurencji. W ten sposób ogranicza się udział pośredników, co przekłada się na większy zysk dla hotelu.

Informowanie o nowościach i ofertach specjalnych

Email marketing w branży hotelarskiej
ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o sprzedaż bezpośrednią, służy też jako jeden z ważniejszych kanałów sprzedażowych, jak i informacyjnych obiektu. Z pomocą email marketingu możemy w łatwy sposób, szybko i efektywnie informować naszych gości o różnego rodzaju nowościach, specjalnych ofertach, pakietach pobytowych i wydarzeniach organizowanych w hotelu. Jest to wręcz doskonała forma komunikacji, zwłaszcza jeśli chcemy dotrzeć do klientów, którzy już kiedyś u nas nocowali i mogą zechcieć wrócić (nawiązując do więzi i lojalności z gościem).

Łatwość w realizacji

Tworzenie i wysyłanie kampanii email marketingowych
jest stosunkowo proste i wymaga minimalnych nakładów finansowych w porównaniu z innymi tradycyjnymi formami reklamy. Dostępne narzędzia ułatwiają tworzenie estetycznych i spersonalizowanych wiadomości, a automatyzacja pozwala na zaplanowanie kampanii z wyprzedzeniem.

Samą wysyłkę mailową można dostosować, jeśli chodzi o grupę docelową (np. z dziećmi) oraz czas wysyłki (np. co miesiąc we wtorki). Jedyne czego potrzebuje obiekt, by rozpocząć takową kampanię to zaufana baza mailowa naszych gości, ciekawe tematy (o które nie ciężko) i narzędzie do wysyłki newslettera/mailingu do gości.

Email marketing w branży hotelarskiej – podsumowanie

Jak widać, email marketing w hotelu jest zdecydowanie wart uwagi. Ma potencjał, by skutecznie zwiększać zaangażowanie klientów, generować większe zyski oraz budować markę hotelu. Oczywiście wymaga to odpowiedniej strategii i dbałości o jakość przekazu, ale w dzisiejszych czasach jest niezastąpionym rozwiązaniem w branży hotelarskiej.
To naprawdę potężne narzędzie, które może przynieść wiele korzyści. Skutecznie buduje relacje z gośćmi, zwiększa zaangażowanie i lojalność oraz pomaga w promocji naszego obiektu. 

W HotelSystems dostarczamy prosty w obsłudze system do automatycznej wysyłki wiadomości do gości, którzy zapisali się poprzez stronę www do newslettera, bądź nawet raz zrobili rezerwację pobytu poprzez nasz system rezerwacji. Dodatkowo wysyłane przez nas wiadomości do gości mogą być specjalnie spersonalizowane, dzięki czemu są graficznie atrakcyjne, a w dodatku pozwalają na wstawienie konkretnych pakietów pobytowych zachęcających gości do rezerwacji. Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz email marketingu w swoim hotelu, warto zastanowić się nad jego wdrożeniem i wykorzystaniem potencjału, jaki niesie dla naszej branży.

SPRAWDŹ >> System do wysyłki mailingu dla hoteli!