Tworząc strony internetowe dla hoteli, dbamy o to, aby każdy z hotelarzy miał możliwość analizy ruchu przechodzącego przez jego witrynę. Niestety ciągle znaczna ilość hotelarzy pomija zupełnie temat analityki internetowej. To duży błąd! Dlatego zachęcamy do zapoznania się z Google Analytics.
Google Analytics co to jest? To darmowe narzędzie do analizy statystyk i ruchu na stronach WWW. Umożliwia ocenę i interpretację zachowania osób odwiedzających stronę Twojego hotelu. Udziela odpowiedzi na pytanie o to, kto odwiedza naszą stronę i co na niej robi. Dostarcza również bezcennej wiedzy na temat źródeł ruchu (jak użytkownicy dotarli na naszą stronę), jego jakości (np. jak długo użytkownicy są na stronie, ile podstron przeglądają), realizacji zakładanych celów (np. czy użytkownicy dokonują rezerwacji), a nawet opłacalności poszczególnych kampanii marketingowych. Zakres możliwości Google Analytics jest ogromny i choć nie jest to narzędzie stworzone z myślą o hotelach, dostarcza wielu ważnych informacji również w naszej branży. To darmowa wiedza dostępna dla każdego – dlaczego więc z niej nie korzystać?