Blog HotelSystems.pl

← wróć do aktualności
Pozycjonowanie hotelu - praktyczne wskazówki

Działania mające na celu pomóc robotom wyszukiwarek w lepszym odczytaniu i zrozumieniu zawartości strony to tzw. on-site SEO. To właśnie działania optymalizacyjne po stronie naszego serwisu powinny być pierwszym krokiem w procesie pozycjonowania. Choć roboty określają jakość strony na podstawie bardzo wielu czynników, są pewne podstawy, o które powinniśmy zadbać zanim skupimy się na tworzeniu treści i zdobywaniu linków. O wiele z nich możemy zadbać samodzielnie.

SEO

Pozwól się znaleźć w Google - zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym.


Po co pozycjonować hotel?

Pozycjonowanie hotelu. Dwa meta tagi decydują o tym, co użytkownicy wyszukiwarki zobaczą razem z adresem naszej strony w wyszukiwarce. Tytuł strony (meta title) wyświetla się jako nagłówek wyniku wyszukiwania powiązanego z naszą stroną. Powinien zawierać wybrane przez nas słowo kluczowe. Musi jednak zachowywać sens i być przyjazny dla użytkownika, nie może więc składać się wyłącznie z listy słów kluczowych. Powinien rzeczowo opisywać zawartość strony i zachęcać do odwiedzenia jej. Każda strona powinna mieć swój unikalny tytuł. Znaczenie ma również jego długość – zbyt długi tytuł nie zostanie w całości wyświetlony w wyszukiwarce, dlatego warto ograniczyć się do 60 znaków. Krótszy tytuł zwiększa też udział i widoczność naszego słowa kluczowego. Przy okazji możemy spróbować wzmocnić rozpoznawalność swojej marki, umieszczają na końcu każdego tytułu adres strony lub nazwę hotelu.

 

Tak użytkownik wyszukiwarki widzi uzupełnione tagi meta title i meta description.

Tak użytkownik wyszukiwarki widzi uzupełnione tagi meta title i meta description.


Tag meta description odpowiada za opis naszej strony, czyli to co użytkownik zobaczy jako treść naszego wyniku wyszukiwania, tuż pod nagłówkiem. Ten element nie jest brany pod uwagę przez Google przy ustalaniu rankingu, może mieć jednak bardzo duży wpływ na reakcję użytkownika. Powinien przede wszystkich zachęcać do odwiedzenia naszej strony i opisywać co można na niej znaleźć. Nie ma sensu nadmiernie wypełniać go słowami kluczowymi, choć można pozwolić sobie na umieszczenie tam wybranych z nich. Jeżeli fraza wyszukiwana przez użytkownika znajduje się w opisie naszej strony, zwykle zostaje pogrubiona, co polepsza jej widoczność. Najważniejsze jednak, by opis był sensowny i przyjazny dla użytkownika. Warto zadbać też o jego unikalność dla każdej z podstron

 

Zakładka

Jeżeli korzystasz z przygotowanego przez nas panelu administracyjnego, najważniejsze meta tagi możesz edytować we właściwościach każdej podstrony, zaglądając do zakładki „Pozycjonowanie”.


Zbyt dużej uwagi nie należy z kolei przykładać do tagu keywords, gdyż przez wyszukiwarkę Google nie jest on brany pod uwagę. Mogą z niego korzystać jednak roboty innych wyszukiwarek. Zestaw słów również powinien być unikalny dla danej strony i mieć związek z jej treścią.  Zaleca się użycie 10-15 fraz, przy czym nie należy nadużywać tego samego słowa w różnych kontekstach (np. hotel waraszwa, hotel w warszawie, warszawa hotel biznesowy).

Co to jest SEO dla hoteli?

Kolejnym ważnym elementem strony są nagłówki stosowane w jej treści. Nie służą one tylko do wizualnego wzbogacania treści, są również używane do oceny zawartości strony. Muszą więc spełniać określone warunki. Po pierwsze, do wyróżniania nagłówków należy używać znaczników h1-h6, zamiast zmieniać rozmiar czcionki. Po drugie, należy zachować hierarchię nagłówków. Najważniejszym i głównym nagłówkiem jest h1. To w nim powinno znaleźć się słowo kluczowe i wskazówka co do treści strony. Zalecaną praktyką jest używanie tylko jednego nagłówka h1 na każdej podstronie, choć Google dopuszcza użycie go więcej niż raz, jeżeli w sensowny sposób wynika to z treści strony. Kolejne pod względem ważności nagłówki powinny być oznaczane kolejnymi cyframi – h2, h3 itd. W nich również mogą znaleźć się słowa kluczowe, warto więc zastanowić się jak zaplanować treści, by wykorzystać nagłówki jak najlepiej. Może warto zastosować je tworząc opis hotelu lub zaplanować podstrony pakietów w taki sposób, aby znalazły się w nich akapity opatrzone odpowiednimi nagłówkami?

 

Zdefiniowane nagłówki w treści strony

W edytorze treści stron znajdziesz zdefiniowane nagłówki. Pomyśl jak je wykorzystać!


Przyjazne adresy URL

Adres URL również jest elementem ważnym zarówno dla użytkowników jak i robotów. Przyjazny URL to taki, który nie zawiera żadnych parametrów i znaczników sesji oraz jest czytelny i zrozumiały dla użytkownika. Przykładem takiego adresu może być:

 

www.domena-hotelu.pl/pakiety-spa lub www.domena-hotelu.pl/pakiety-spa/pakiet1

w przeciwieństwie do:

www.domena-hotelu.pl/?p987u5439

 

W przypadku przyjaznego adresu, użytkownik jest w stanie przewidzieć co znajduję się na danej stronie i czego ona dotyczy. Jest w stanie go zapamiętać lub łatwo przepisać. Robot wyszukiwarki może zaś zidentyfikować strukturę strony i poprawnie ją zaindeksować. Tworząc strukturę linków warto pamiętać o umieszczeniu w nich słów kluczowych i stosowaniu odpowiednich separatorów. W adresie nie powinno być spacji i znaków diaktrycznych. Do oddzielenia słów można użyć np. myślnika lub podkreślenia dolnego. Należy też zachować równowagę pomiędzy tym, co chcemy pokazać robotom, a tym co ma być użyteczne na klienta. Zdarza się, że pozycjonerzy umieszczają wybrane słowa kluczowe w jak największej ilości adresów URL. W efekcie otrzymujemy adresy zupełnie niezgodne z oczekiwaniami użytkownika, np. adres www.domena-hotelu.pl/hotel_z_basenem prowadzi do strony na której opisana jest hotelowa restauracja, a kombinacja słów hotel i basen pojawia się jeszcze w kilku innych adresach. Z punktu widzenia użytkownika, zdecydowanie nie jest to dobre rozwiązanie.

Grafiki

Umieszczając zdjęcia lub inne pliki graficzne w treści swojej strony, również powinniśmy pamiętać o spełnieniu kilku warunków. Pierwszym z nich jest nazwa pliku, która nie powinna być losowa (np. DSC101.jpg). Nadając nazwy plikom, możemy wykorzystać w nich słowa kluczowe – oczywiście zachowując spójność nazwy zdjęcia z tym co ono przedstawia. Drugim ważnym elementem jest tekst alternatywny zdjęcia (tzw. alt). Bez niego roboty nie są w stanie odczytać zawartości zdjęcia, dlatego powinien on zawierać informacje o tym, co przedstawia zdjęcie. Może również zawierać słowo kluczowe, pod warunkiem zachowania sensu opisu. Choć zdania na temat użyteczności tego elementu w pozycjonowaniu są podzielone, warto go stosować ze względu na komfort użytkownika. Tekst alternatywny wyświetla się, jeżeli z jakiegoś powodu zdjęcie nie zostanie załadowane. Jest również używany przez czytniki dla osób niedowidzących. Dodając grafiki poświęćmy również chwilę na uzupełnienie tytułu obrazka (element title). Wpisany przez nas tytuł pojawi się po najechaniu kursorem na zdjęcie, powinien więc zawierać logiczny tekst, a nie wyrwaną z kontekstu listę słów kluczowych. Pamiętajmy również o odpowiednio dobrej jakości zdjęcia, przy zachowaniu rozsądnego rozmiaru pliku. Grafiki o dobrej jakości mają większą szansę na wysoką pozycją, ale zbyt duży plik może spowolnić ładowanie się strony. Ważne jest również umieszczenie grafiki w otoczeniu pokrewnej tematycznie treści, na stronie opisanej odpowiednim meta title.

 

Edycja właściwości obrazka.

Najważniejsze właściwości obrazka możesz edytować w kolejnych zakładkach.


Jak zacząć pozycjonowanie hoteli?

Kiedy uporamy się już z podstawowymi  technicznymi aspektami strony, warto zastanowić się w jaki sposób przedstawimy nasze treści. Strony hoteli zwykle składają się z pewnych stałych treści, takich jak opis obiektu, dostępnych atrakcji, usług dodatkowych i pakietów pobytowych. Poza treścią ofert na stronie nie zachodzą zbyt częste zmiany. Tymczasem o uwagę robotów i użytkowników trzeba trochę powalczyć. Ponadto nasze treści muszą być oryginalne i wartościowe. Jak sobie z tym poradzić? Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie na stronie hotelu działu aktualności, w którym możemy informować gości o wydarzeniach w hotelu i okolicy. Możemy napisać np. o nadchodzącym festiwalu czy przedstawić program imprez na nadchodzący miesiąc. Równie dobrze możemy poinformować naszych klientów o nowym menu w restauracji, czy wprowadzeniu nowej serii zabiegów spa. Aktualności mogą stać się miejscem do tworzenia dynamicznie zmieniającego się contentu, który wykorzystamy nie tylko do pozycjonowania, ale również do pozyskiwania ruchu z mediów społecznościowych. Naturalny charakter aktualności wymusza częstotliwość i regularność w ich publikowaniu, co jest ważne zarówno dla robotów indeksujących jak i osób odwiedzających stronę.

 

Moduł aktualności na stronie interferie.pl

Przykładowe zastosowanie modułu aktualności – interferie.pl


Dobrym pomysłem jest również uruchomienie hotelowego bloga. Co może się na nim znaleźć? Może opisy lokalnych atrakcji, porady związane ze spa i zdrowym trybem życia, a może nawet porady kulinarne od naszego szefa kuchni?  Nada się wszystko co choćby luźno związane jest z działalnością naszego obiektu i trafi w gust grupy docelowej. Ważne, aby treści były oryginalne i wartościowe. W pierwszym przypadku chodzi o ich unikalność – zadbajmy o to, by te treści były dostępne tylko na naszej stronie. Unikajmy chociażby powielania tego samego opisu hotelu w różnych portalach. Wartościowe z kolei muszą być przede wszystkim dla użytkowników, którzy docenią Twoją pracę jeżeli tylko zdołasz ich zainteresować i dzięki Twoim treściom zyskają coś dla siebie – cenną wiedzę lub chwilę rozrywki.

← wróć do aktualności

Formularz kontaktowy

*
*
*
HOTELOWY SYSTEM SPRZEDAŻY ONLINE