Blog HotelSystems.pl

← wróć do aktualności
Reklamy wideo hotelu na YouTube cz.1

Reklamuj swój hotel na YouTube

Wykorzystanie materiałów wideo do atrakcyjnej prezentacji hotelu jest coraz wyraźniejszym trendem. Widzimy to na stronach wielu hoteli i w kolejnych zlecanych nam realizacjach. Najciekawsze z nich siłę swojego pierwszego wrażenia powierzają właśnie filmom. Wykorzystanie pełnego ekranu przy minimum elementów dodatkowych widocznych na pierwszym planie (nawet menu główne może być na początku ukryte) robią bardzo dobre wrażenie. Zwłaszcza przy wykorzystaniu najnowszych technologii, włączając w to drony umożliwiające nakręcenie niesamowitych ujęć z niedostępnych dotychczas perspektyw. Jak może wyglądać nagranie wideo wykorzystane na stronie? Wystarczy sprawdzić kilka przykładów:

 

Hotel Krasicki Resort Hotel Verde Montana Sudecki Resort&SPA
Wave Międzyzdroje Hotel Pałac Staniszów Pałac Wojanów

 

Reklama wideo na youtube. Kiedy już zdecydujemy się zainwestować w materiały wideo, warto pójść dalej niż wykorzystanie filmu na stronie i kanale YouTube. Dobry klip wideo z powodzeniem można wykorzystać jako reklamę, korzystając w ogromnego zasięgu jaki gwarantuje YouTube i sieć reklamowa Google. Zwłaszcza, jeżeli zainwestowaliśmy w wysokiej jakości realizację, która nie tylko pokazuje nasz hotel, ale wprowadza widza w jego klimat.

Dlaczego akurat YouTube?

YouTube to nie tylko najpopularniejszy w Polsce portal z treściami wideo. Mówi się o nim również jako o drugiej największej wyszukiwarce, a także trzeciej największej stronie w naszym kraju. W tym roku serwis świętuje 10 rocznicę swojego powstania i może pochwalić się ponad miliardem użytkowników, dostępnością w 75 krajach i 61 językach, miliardami wyświetleń i setkami milionów godzin filmów odtwarzanych codziennie. W naszym kraju wielkość portalu szacuje się na prawie 19 milionów użytkowników, co oznacza zasięg na poziomie 76,3% internautów. W połączeniu z interesująca ofertą formatów reklamowych, dostępnością różnych form rozliczeń i rozbudowanymi możliwościami kierowania, stanowi opcję którą warto uwzględnić w swoich działaniach marketingowych. Zwłaszcza, że nie mówimy o samym portalu YouTube, ale też o tysiącach stron w sieci reklamowej Google, które korzystają w filmów osadzonych w portalu.

YouTube ma już 10 lat!

Jak formy reklamy są dostępne?

Reklama wideo w internecie. Najłatwiejszym i najbardziej dostępnym sposobem na umieszczenie reklam wideo jest skorzystanie z Google AdWords i utworzenie reklam na jeden z dwóch sposobów – za pomocą interfejsu AdWords dla wideo lub przy pomocy Galerii Reklam. Tym razem skupimy się na tej pierwszej możliwości. 

TrueView – płacisz tylko za obejrzaną reklamę.

Reklama wideo. Najpopularniejszą formą reklamy wideo dostępną w YouTube są reklamy TrueView, które dzielą się na dwa typy – In-Stream i In-display. Cechą, która czyni ten rodzaj reklamy wyjątkowo atrakcyjnym, jest model rozliczenia CPV (ang. cost per view). Dzięki niemu płacimy tylko wtedy, kiedy użytkownik rzeczywiście obejrzy naszą reklamę lub świadomie zdecyduje się na obejrzenie naszego filmu, w zależności o wybranego typu reklamy. Zachęcające są również ceny. Koszt jednego pełnego obejrzenia reklamy w YouTube szacuje się na około 20-30 groszy.

Reklamy In-Stream

Wyjątkowo atrakcyjną formą reklamy, korzystającą bezpośrednio z meteriałów wideo są reklamy In-Stream. W praktyce przypominają one reklamę telewizyjną. Wybrany przez nas plik wideo jest po prostu odtwarzany przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu oglądanego przez użytkownika. Dotyczy to nie tylko filmów wyświetlanych w YouTube, ale również filmów, gier i aplikacji w sieci reklamowej Gooogle. Reklamy można wyświetlić również w filmach pochodzących z YouTube osadzonych na innych witrynach oraz aplikacjach YouTube na iOS i Androida.
 
Reklamy In-Stream to bardzo popularny i atrakcyjny format.
Klip reklamowy naszego hotelu będzie wyświetlany jak w telewizji, ale z jedną ogromną różnicą. Internetowa reklama wideo w przeciwieństwie do telewizji, pozwala użytkownikowi na interakcję. I na tym w dużej mierze polega opłacalność tego formatu. Za reklamy In-Stream płacimy tylko wtedy, gdy rzeczywiście zostaną obejrzane. Jak to się dzieje? Użytkownik oglądający naszą reklamę ma po prostu wybór. Musi obejrzeć tylko 5 pierwszych sekund naszej reklamy. Po tym czasie może ją wyłączyć, klikając w odpowiedni link. Jeżeli to zrobi, nie zapłacimy za emisję reklamy ani grosza (pierwsze 5 sekund wyświetlimy zawsze za darmo, warto więc zadbać o umieszczenie na początku filmu elementów brandingowych). Czy to znaczy, że po 5 sekundach naliczana jest nam jakaś opłata? Też nie. Zapłacimy dopiero wtedy, kiedy użytkownik obejrzy 30 sekund naszego filmu. W przypadku materiałów krótszych niż 30 sekund, zapłacimy tylko za te obejrzane w całości.

Darmowe dodatki

Każdy film użyty jako reklama In-Stream musi najpierw zostać umieszczony w YouTube. Przy okazji możemy więc zwiększyć liczbę wyświetleń filmów na swoim kanale. Będzie ona rosnąć za każdym razem, gdy ktoś obejrzy całą reklamę (lub 30 sekund w przypadku dłuższych nagrań), albo wjedzie w interakcję w nagraniem. Posłużyć temu mogą też elementy towarzyszące reklamy, takie jak nakładka z wezwaniem do działania lub baner towarzyszący. 
 
Nakładka z wezwaniem do działania jest darmowa.
Nakładka z wezwaniem do działania to niewielki, rozwijany element pojawiający się od razu po uruchomieniu filmiku. Można jej użyć do przekazania dodatkowych informacji o nagraniu, zwiększenia zainteresowania naszym kanałem lub po prostu do przekierowania ruchu na stronę hotelu. Nakładka składa się z niewielkiej miniaturki (74x74 pikseli) i jednego wiersza tekstu, obejmującego maksymalnie 25 znaków. To niewiele, ale warto z niej skorzystać. Nie wymaga to żadnych dodatkowych opłat. Możemy również zdecydować się na wyświetlenie banera towarzyszącego, który również jest darmowy, ale nie wyświetla się np. na urządzeniach mobilnych czy odtwarzaczach filmów osadzonych na stronach poza YouTube. Rozmiar takiego banera to 300x60 pikseli. 
 

Reklamy In-Display

Nasze materiały możemy wykorzystać nie tylko jako klipy reklamowe towarzyszące innym filmom. Możemy je również promować jako niezależne nagrania. Tę opcje warto rozważyć zwłaszcza wtedy, gdy posiadamy większą ilość filmów, których długość przekracza znacznie 30 sekund, lub które z jakiegoś powodu nie nadają się do wykorzystania z formacie In-Stream. Dzięki formatowi In-Display, możemy zachęcić internautów do świadomego wyboru naszych filmów i obejrzenia ich. Służą do tego trzy dostępne formy reklamy: nakładka na promowane filmy w YouTube, sugestie dla promowanych filmów wideo i podobnych filmów, reklamy Google „Kliknij aby odtworzyć”. Możemy więc wyświetlić reklamę w wynikach wyszukiwania YouTube lub na stronie odtwarzania filmu. Tym razem zapłacimy tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć nasz film i kliknie w niego.  
 
Rekalmy In-Display pomagają promować dłuższe filmy.

Sam decyduj, kto obejrzy Twoją reklamę.

Reklamy wideo zarówno w formacie In-Stream jak i In-Display nie są oczywiście wyświetlana losowym użytkownikom. Do dyspozycji mamy cały szereg opcji kierowania, które pozwolą nam dotrzeć do wybranej grupy odbiorców:
 
  • Dane demograficzne: pozwalają określić płeć  i wiek odbiorców.
  • Tematy: kierowanie reklam według kategorii lub podkategorii filmów w YouTube lub treści w sieci reklamowej Google.
  • Zainteresowania: wyświetlanie reklam użytkownikom o konkretnych zainteresowaniach (na podstawie wyboru kategorii zainteresowań), nawet gdy przeglądają strony o innej tematyce.
  • Miejsca docelowe: możliwość wyświetlania reklam na konkretnych, wybranych przez nas stronach docelowych w sieci reklamowej Google, wybranych filmach lub kanałach YouTube.
  • Słowa kluczowe: powodują wyświetlanie reklamy na podstawie zapytań użytkowników YouTube lub wyświetlanie reklam kontekstowo związanych z kanałami YouTube i filmami oraz witrynami w sieci reklamowej.
  • Remarketing: umożliwia dotarcie do użytkowników na podstawie ich dotychczasowych interakcji z kanałem YouTube lub filmami, a także korzystanie z niestandardowych list remarketingowych po połączeniu konta YouTube z kontem AdWords.

 

Teoretycznie im szersze ustawienia kierowania tym lepiej – dotrzemy do większej liczby odbiorców. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby skupić się na konkretnej grupie osób wykorzystując listy remarketingowe. Zwłaszcza jeżeli chcemy dotrzeć precyzyjnie do osób zainteresowanych naszym hotelem, czyli np. takich, które były już na naszej stronie internetowej, ale nie widziały naszych filmów. Może to właśnie one przekonają ich do dokonania rezerwacji?

A to jeszcze nie wszystko…

Opisane powyżej formaty reklam nie wyczerpują oczywiście pełnej oferty reklamowej YouTube. Do dyspozycji jest jeszcze cały szereg formatów dostępnych z poziomu Galerii Reklam, a także reklamy zamawiane bezpośrednio u Google. W tym również formaty roliczane w modelach CPC i CPM. Nie wszystkie jednak są tak atrakcyjne jak reklamy TrueView i nie zawsze przystępne cenowo. Napiszemy o nich innym razem. Tymczasem warto zadbać o to, by nasze filmy dostępne były w jak największej ilości miejsc. Nie tylko na stronie hotelu i jego kanale YouTube, ale też np. na stronach partnerów.
 
 
← wróć do aktualności

Formularz kontaktowy

*
*
HOTELOWY SYSTEM SPRZEDAŻY ONLINE