Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Przed rozpoczęciem korzystania z Naszej strony prosimy Państwa o dokonanie wyboru czy strona może korzystać z plików cookie lub innych technologii, takich jak sygnały nawigacyjne w sieci web, znaczniki pikseli i obiekty Flash („Pliki cookie”).

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

Te pliki cookie są wykorzystywane do wyświetlania reklam, które są bardziej dopasowane do użytkownika. Możemy dzielić się tymi informacjami z reklamodawcami lub wykorzystywać je w celu lepszego zrozumienia zainteresowań użytkownika. Reklamowe pliki cookie mogą być na przykład wykorzystywane do udostępniania danych reklamodawcom, tak aby reklamy, które widzi użytkownik były do niego bardziej dopasowane, aby mógł on udostępniać niektóre strony na portalach społecznościowych lub zamieszczać komentarze na naszej stronie.

Szczegółowa informacja na temat korzystania z plików cookie i związanych z nimi technologii znajduje się pod poniższym linkiem Polityce prywatności.

Remarketing na Facebooku - jak to zrobić?

Bardzo wiele hoteli posiada fanpage na Facebooku. Hotelarze traktują go jako absolutną konieczność i dodatkowy kanał komunikacji często nie zdając sobie sprawy z tego, jakie narzędzia reklamowe oferuje platforma Facebook Ads. Jedną z nich jest remarketing.

Remarketing na fb. Większość z nas miała wielokrotnie styczność z reklamami pochodzącymi z kampanii remarketingowych, choć nie wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Jako internauci i konsumenci przeglądamy wiele interesujących nas produktów w sklepach internetowych. Planujemy zakup nowego komputera lub telewizora i nagle wszędzie podąża za nami reklama konkretnego modelu urządzenia, które oglądaliśmy w jednym z sieciowych sklepów RTV/AGD. Tak samo dzieje się z hotelami, które dopiero co przeglądaliśmy np. na Booking.com. Każdy hotelarz czasem zagląda na profil swojego obiektu w OTA, wielu miało więc okazję podziwiać, jak Booking serwuje im dodatkową promocję.

 

W wyświetlaniu tych reklam nie ma oczywiście nic przypadkowego. Nie ma mowy o zbiegu okoliczności, polegającym na tym, że ktoś pokazuje nam reklamę hotelu, którym dopiero co wykazaliśmy zainteresowanie. Tak właśnie działa reklama remarketingowa, której idea polega na dotarciu z komunikatem reklamowym do osób, które odwiedziły naszą stronę, ale nie dokonały pożądanej przez nas akcji (np. rezerwacji). Znaczna część oglądanych przez nas reklam remarketingowych pochodzi z Google AdWords. Dzięki odpowiedniemu fragmentowi kodu umieszczonemu na oglądanej przez nas stronie, trafiamy na listę remarketingową, stając się tym samym jednym z odbiorców określonej kampanii remarketingowej. Reklama oglądanego przez nas produktu będzie podążać z nami na tysiącach stron sieci reklamowej Google. To prosty i bardzo skuteczny mechanizm.  W dodatku na tyle popularny, że użyjemy go nie tylko w AdWords – możemy skorzystać z niego również na Facebooku.

Dlaczego warto ustawić kampanię remarketingową na FB?

Skorzystanie z Facebook remarketing niesie ze sobą szereg korzyści. Po pierwsze, pozwala nam pojawić się z reklamą tam, gdzie nie było nas wcześniej. W przeciwieństwie do reklam w sieci reklamowej Google, reklamy na Facebooku są lepiej widoczne – przynajmniej w przypadku reklam wyświetlanych w aktualnościach, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Reklamę w postaci boksu po prawej stronie łatwo zignorować, ale tej w aktualnościach trudno nie zauważyć.

 

Lokalizacja reklam na Facebooku

Więcej o reklamach na Facebooku dowiesz się z przewodnika Facebook Ads


Po drugie, kampania remarketingowa Facebook jest doskonałą odpowiedzią na pytanie „jak dotrzeć do moich gości na Facebooku”. Kierując reklamę do osób odwiedzających naszą stronę, trafiamy zarówno do tych potencjalnie zainteresowanych, jak i naszych rzeczywistych gości. To prosta droga do utworzenia grupy fanów składających się z osób, które rzeczywiście mają coś wspólnego z naszym hotelem (równie ciekawą opcją jest utworzenie grupy odbiorców na podstawie adresów e-mail). Nie sposób też pominąć fakt, że z tej opcji korzystają chociażby OTA. Booking.com intensywnie działa nie tylko w AdWords, ale też na Facebooku. Z jednej strony do dodatkowa promocja dla hotelu, ale kończy się dla nas zwykle zapłaceniem wysokiej prowizji. Tymczasem te same miejsca reklamowe możemy wykorzystać do przekierowania ruchu na naszą oficjalną stronę lub na nasz fanpage.

Jak działa remarketing na Facebooku?

Podstawową różnicą między remarketingiem znanym nam z AdWords, a remarketingiem na Facebooku jest miejsce wyświetlania reklam. W przypadku Facebooka, docieramy do osób które odwiedziły naszą stronę internetową, ale reklamę wyświetlamy im tylko w portalu społecznościowym – jako boks reklamowy po prawej stronie lub w aktualnościach. Aby skorzystać z tej formy reklamy, musimy najpierw stworzyć odpowiednią grupę odbiorców. Wymaga to wygenerowania i umieszczenia na stronie internetowej fragmentu kodu, zwanego pikselem grupy niestandardowych odbiorców. Pozwoli on śledzić osoby odwiedzjące naszą stronę. Kiedy już to zrobimy, pozostaje nam tylko utworzyć grupę odbiorców spełniających określone przez nas reguły i rozpocząć kampanię. Możemy wyświetlać reklamy wszystkim osobom odwiedzjącym nasza witrynę, lub np. tylko tym, którzy oglądali wybrane przez nas podstrony.

 

Remarketing w trzech krokach

 

Jak ustawić remarketing na Facebooku?

 

Remarketing jak ustawić?

1.    Zacznij od utworzenia grupy niestandardowych odbiorców.

Na każde konto reklamowe przypada tylko jeden piksel grupy niestandardowych odbiorców. Jeżeli nie utworzyłeś go wcześniej, przejdź do menadżera reklam, wybierz zakładkę Odbiorcy z menu po lewej stronie, a następnie Utwórz grupę odbiorców >> Grupy niestandardowych odbiorców (zielony przycisk po prawej, na górze). Teraz możesz zdecydować o rodzaju listy odbiorców. Wybierz „Ruch w witrynie internetowej”.
 

Zacznij od utworzenia grupy niestandardowych odbiorców


2.    Określ warunki listy odbiorców.

Zdecyduj, jakie osoby mają znaleźć się na Twojej liście odbiorców. Możesz skierować reklamę do wszystkich odwiedzjących stronę, do osób odwiedzjących określone podstrony (np. osób, które oglądały określony pakiet pobytowy) lub skorzystać z bardziej zaawansowanych i niestandardowych reguł. W ten sposób trafisz np. do osób, które rozpoczęły rezerwację on-line, ale nie dokończyły jej.
 

Określ warunki listy odbiorców


Możesz utworzyć wiele list odbiorców, warto więc nadać każdej z nich unikalną nazwę i odpowiedni opis. Musisz też zdecydować, jak długo osoba ma znajdować się na liście. Domyślnie jest to 30 dni, ale możesz rozszerzyć ten okres do 180 dni.


3.    Wygeneruj piksel grupy niestandardowych odbiorców.


Jeżeli tworzysz grupę niestandardowych odbiorców po raz pierwszy, w następnym kroku zostaniesz poproszony o zaakceptowanie warunków i otrzymasz link do swojego piksela. Jeżeli jednak pracujesz na koncie reklamowym, na którym ktoś wcześniej przeszedł ten proces, piksel znajdziesz gdzie indziej. Wystarczy kliknąć w ikonkę koła zębatego.

 

Wygeneruj kod piksela


 
4.    Zamieść kod piksela na swojej stronie internetowej.


Wygenerowany fragment kodu musisz zamieścić w całej swojej witrynie internetowej, w sekcji head. Jeżeli korzystasz ze strony internetowej stworzonej przez HotelSystems, prześlij kod do nas. Umieścimy go gdzie trzeba. Kliknij „Utwórz grupę odbiorców”, by zakończyć proces.

 

Zamieść kod piksela na swojej stronie


 
5.    Stwórz kampanię skierowaną do odpowiedniej grupy odbiorców.


Jeżeli kod piksela został zamieszczony prawidłowo, wkrótce na Twojej liście zaczną pojawiać się nowi odbiorcy. Ich przybliżoną ilość zobaczysz na liście grup docelowych. Tak długo jak piksel nie zostanie zainstalowany, lista będzie pozostawać pusta. Pamiętaj, że do uruchomienia reklamy potrzebna jest lista obejmująca przynajmniej 20 użytkowników.

 

Poczekaj, aż lista się zapełni

 
Jeżeli Twoja lista jest już gotowa, wróć do menadżera reklam i utwórz nową reklamę. Najpierw musisz określić jej cel. Może to być przekierowanie użytkowników z Facebooka na Twoją stronę, zachęcenie ich do polubienia profilu Twojego hotelu lub jedna z wielu innych oferowanych opcji. Kolejnym krokiem będzie określenie grupy odbiorców.
 

Skieruj reklamę do swojej grupy odbiorców


Teraz wystarczy, że w pierwszym polu „Grupy niestandardowych odbiorców” zaznaczysz swoją listę remarketingową. Jeżeli utworzyłeś ich kilka, wszystkie będą tutaj dostępne. Jeżeli Twoja grupa odbiorców będzie bardzo liczna, możesz ją zawęzić, zmieniając kolejne ustawienia (wiek, płeć, zainteresowania itd.). To wszystko! Teraz skonfigurowana przez Ciebie kampania trafi tylko do osób, które odwiedziły wcześniej Twoją stronę internetową.